A beautiful day

Hej där hemma!

Hur har ni det? Hur funkar jobbet för dig mamma? Fotbollen för dig pappsen? Fotbollen, jobbet, lägenheten för dig Robin? Hur mår lilla farmor? Hur har mormor&bengt det? (hoppas du motionerar mormor haha) Morfar&gigi, hoppas ni har det bra också? Och min lilla bumbibjörn Kenta, hur mår denna karl? Och sist men inte minst min bästa vän Pauline Eklund, hur har du det? Hoppas din resa till thailand blir underbar, den behöver du. Skönt för dig att komma bort och bara koppla av!

Jag kom precis ut från duschen och idag var det extra skönt att duscha ska jag säga. Vi hade nämligen en turnering uppe i Orlando, ca 4 timmars bilfärd. Vi lämnade skolan 05:00, tror ni vi va pigga? njae inte direkt så i min bil var det jag, shanoska, Dee, Alexis och vår assisterande coach Sam. Jag och Dee deckade direkt och sov hela resan tills vi stannade för att äta frukost. Vi stannade vid ett ställe där de flesta åt på donk nd donuts, men lilla jag tål ju inte sån (skit) mat så jag beställde en pannkaka, med andra ord "creps" med nutella, jordgubbar, banan och glass, men jag åt ju endast innehållet med tanke på mjölet. Vill bara tillägga att jag saknar mammas pannkakor, MASSOR!

När vi väl anlände till orlando var klockan redan 09:30 och vi hade vår första match 10:00. Vi spelade 1 x 40 mot tre olika lag, så med andra ord 3 olika matcher. Första matchen vann vi med 1-0 (jag gjorde målet) andra matchen vann vi med 2-0 (jag gjorde första målet sen gjorde jag snyggaste assisten till Dee) tredje matchen vann vi med 2-0 (jag gjorde en assist) så med andra ord, min dag var toppen :) Efter nerjoggning, stretch osv så tog vi oss hem, stannade på ett ställe som hette panera bread, där jag åt en väldigt god sallad sen blev det lite sömn, lite snack i bilen.

Vad händer ikväll? Det vet jag inte än, just nu sitter jag som sagt nyduschad, ska precis måla om naglarna. Får se om det blir utgång eller om det bara blir häng i någons rum eller i ett av TV rummen in the commons, vi får se vi får se.

Vad har hänt annars då under veckan och på senaste tiden? Inget nytt, har gått i skolan nästan som vanligt, vi har varit lite lediga hit och dit och tränat som vanligt har vi gjort. Dock har jag dragit på mig en förjävla förkylning så jag fick stå över tisdagens träning då jag inte alls kände mig bra, låg och sov i rummet som en stock. Dagen efter blev det träning även fast jag inte var frisk än för coach sam sa "you need to get better my love" med andra ord, hon gav mig en pik att jag måste vara frisk till helgen (dagens turnering) så jag tränade, det var lite jobbigt att andas men jag och Dee vann när vi spelade, vi krossade dom andra med andra ord så vi fick stå över fysen efteråt, yay! Vi var världens lyckligaste haha!

Nu i veckan har vi fotbollsträning: mån, ons, fre. På onsdag har vi faktiskt två matcher, även dom 1 x 40 varje match. Tisdag och torsdag morgon så har vi vikter, fys 06:30.

Imorgon firar dom eastern här, vet inte riktigt vad det står för men det är tydligen någonting stort. Chrissy's mamma bjöd över mig till deras familj imorn, blev lite överraskad men på ett bra sätt så lutar åt att jag tar mig dit imorn :)

Nu ska jag pyssla och dona här "hemma", vi hörs snart igen. Här får ni en bild ifrån min födelsedag på mig och Nikkie, enjoy!


Älskar och saknar er!

Kommentarer
Postat av: Mamma och Pappa

Malin, eastern, det är påsk ;-)

Kram Mamma och Pappa

2010-04-04 @ 10:14:52
Postat av: malin

hahaha jahaaa!!

glad påsk på er, älskar er massor :)

2010-04-04 @ 16:09:27
URL: http://malinmadelenebroberg.blogg.se/
Postat av: Pauline

Ja jag ska ha det uuunderbart, ska försöka klå dig och bli brunare (6) mohaha... meeen de lär ju iofs aldrig hända :'( it sucks haha. LOVE U

2010-04-04 @ 21:05:06
URL: http://finest.se/PaulineEklund
Postat av: malin

hahahah försöka kan du ju göra, skoja ;)

du kommer bli jättebrun, men det är ju inte det som är anledningen till att du åker, visst? :) åk dit, njut, njut varje dag och koppla av!



LOVE U MORE

2010-04-05 @ 02:59:51
URL: http://malinmadelenebroberg.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Hejsan allt bra? :)

Kika gärna in på min blogg och släng in en kommentar! :D

Kram Tobbe :)

2010-04-05 @ 03:07:33
URL: http://tobbees.com
Postat av: malin

Hej tobbe,

allt är bra med mig tack :)

det kan jag göra!

2010-04-05 @ 04:38:55
URL: http://malinmadelenebroberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0