im a march kid, i cant be alone.

Hej allihopa där hemma,

Jag vet att jag inte har uppdaterat på evigheter. Anledningen var att i slutet av första skolåret (så säger man här) så hade jag fullt upp med att plugga, plugga, plugga. Vi sov knappt, alla gick runt som levande zoombies här på skolan, starbucks öppnade 6 på morgonen och stängde 12 på kvällen för att folk var beroende av deras kaffe för att hålla dig vakna.

Jag fick iaf rätt hyggliga betyg för att vara mitt första år i ett annat land, ett annat språk, en annan livsstil. Så jag är nöjd men kan göra bättre ifrån mig och det ska jag göra när skolan börjar igen efter sommaren. Jag har betygen ja behöver för att få spela fotboll, så kan knappt vänta tills säsongen börjar på riktigt.

Rätt så snabbt efter skolan slutade så kom mina föräldrar och kenta hit, vilken känsla det var att få hämta upp dom, speciellt mamma och kenta eftersom dom aldrig varit här, det var liksom lite extra speciellt för dom som aldrig upplevt usa tidigare. Det var självklart underbart att hämta upp pappa också, men han har sett allting så jag tror han och jag hade samma känsla när vi tog hit dom. Det var jag och shane som hämtade upp dom, vet inte om ni minns shane men han "tog hand" om mig och pappan är vi kom hit i januari, han hjälpte oss väldigt mycket och han föll pladask för mig. Men jag var ny här, ville inte rusa in i någonting. Men nu har vi börjat prata igen, och saker och ting funkar bra så vi får se vad det leder till. Pappa och shane kommer bra överens så det känns bra att både mina föräldrar har träffat honom och att han träffat dom.




Första dagen så lämnade vi dom på hotellet sen åkte jag och shane tillbaka till skolan för jag hade mer att packa ihop. Dagen efter kom shane och hämtade det mesta från mitt rum,, det skulle placeras i hans lägenhet under min semester med mina föräldrar för vi var tvungna att flytta ut ifrån gamla rummet och nycklarna till min lägenhet hade jag inte tillträde till förrän 15 maj.



Så, jag, pappa, mamma och kenta (kenta som gjorde allt detta möjligt) bestämde oss för att göra en liten florida resa, och OM vi reste haha. Vi körde och körde och körde och upplevde en massa spännande saker. Först tog vi oss till Orlando för att besöka universal studios, det tyckte nog vi alla att det var kul, en del saker är lite för "barnsligt" men det är en upplevelse för livet att se. Efter det besökte vi sea world, det var riktigt kul tycker jag, och jag talar nog för oss alla. Sen tog vi oss till tampa, naples, och fort myers. Det var rätt så läskigt, när vi åkte i fort myers, vi såg inte en enda människa, det var som en levande spökstad tagen från en skräckfilm, till slut hittade vi ett bra hotell som vi stannade på en natt för att dagen efter fortsätta vår resa.



Nu var vi påväg mot key west, jag sov för det mesta men de vuxna va vakna hela tiden. Jag vaknade till när vi kom till alla broar påväg ut motkey west, det var helt otroligt. Vattnet, broarna, miljön. Det går inte att beskriva i ord, det måste upplevas. När vi väl nådde key west så checkade vi in på ett hotell som var mysigt, ca 5 min me bil ifrån själva "downtown" key west men det gjorde inget då vi hade bil och man kan även ta en taxi dit rätt så billigt. I key west uppleve vi underbara solnedgångar, underbara stränder, en lite märklig by med en massa olika byggnader.

Närr vi väl gjort key west, 2 nätter så åkte vi tillbaka uppåt, mot south beach, miami. Där älskar jag att vara. Det är så otroligt underbart där. Vi bodde jäkligt centralt (återigen, vi alla tackar kenta hjärtligt) så vi kunde gå till stranden och till själva gågatorna. Jag och mamma spenderade väldigt mycket tid på south beach medans pappa och kenta var ute på promenader, upplevde själva art deco street osv. På kvällarna gick vi alltid ut och åt, då vi inte var för trötta, haha för ibland var vi riktigt latmaskar. En utav dagarna så åkte vi till everglades, det var något kenta önskade att göra och jag klandrar honom inte, för det är en upplevelse för livet.



Malin Broberg

Sista dagen jag var med min "familj" så gjorde vi tattueringar. Pappa och kenta gjorde B.F.F på höger arm, liksom innan armhålan på det onda stället att tattuera, det blev riktigt bra och dom la till en smiley gubbe innan B.F.F och det gjorde verkligen tattueringen. Jag gjorde en tattuering längst min ryggrad, en text med arabisk stil och texten säger "ingenting är omöjligt om du har en stark vilja", jag är verkligen jättenöjd. Tack kenta, svar ja min gudfar gav mig den tattueringen för att han ville att jag skulle spara mina pengar, eftersom, jag är en "fattig" student eftersom jag inte har en inkomst. Men jag har ju världens bästa föräldrar som hjälper mig att leva här nere, utan er skulle jag aldrig klara det här. Så jag är evigt tacksam ert stöd.



När mina föräldrar åkte så kände jag det är lugnt, jag kommer snart se dom igen då jag kommer hem till sverige. De tre första nätterna sov jag hos shane i hans lägenhet och med alla grabbarna, men nu när jag är i min lägenhet här på skolan så känner jag bara nej, jag vill hem, HEM till mitt hus, till MIN familj, till MIN bästa vän, till alla MINA nära och kära. För jag är ett mars barn och det är ett faktum att vi inte tycker om att vara ensamma, och att vara här i den här lägenheten, det är nästan inga här på skolan, några i laget var här men även dom åker hem, den här helgen och chrissy en av mina bästa vänner börjar jobba snart och då kommer jag inte ha någonting alls att göra. För nästan alla har åkt hem till sina familjer eller till sina hemländer. Jag kan klara mig själv, det är inte det, men att dag in och dag ut bara gå runt och inte göra annat än att träna på gymmet osv, det är ingen hit. Så jag åker hellre hem, spenderar tid med min familj, jobbar så jag kan tjäna ihop lite pengar inför nästa skolår. Självklart kan jag bo hos shane, men jag vill inte vara med honom dag ut och dag in, inte nu i början för då kan man lessna på varandra. Det kommer dock bli jobbigt att vara hemma och inte vara nära honom, antingen så för det oss närmare eller så kommer det skapa ett rum emellan oss, men jag antar att det är upp till ödet att bestämma det. Är det menat så är det och då kommer det även funka.

Idag har jag tränat, tvättat, handlat mat, kollat på en hip hop klass, tagit ett avkopplande bad, nu sitter jag bara här och gör? INGENTING, kollar lite på tv, funderar på att gå och lägga mig snart, det gör ingen nytta att vara uppe.

Så godnatt där hemma, saknar er alla och det viktigaste av allt, det är min storebrors födelsedag idag, och jag saknar honom otroligt mycket, jag sitter här och bölar nu som ett litet barn, men jag kan inte vara hemma på din födelsedag, min storebror, som har flyttat hemifrån, blivit stor pojke, men du ska veta att jag verkligen saknar dig och jag tänker på dig varje dag som går, jag önskar dig den bästa födelsedagen och allt det bästa i världen, jag älskar dig robin!

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0